ضرورت واهمیت گروههای آموزش

ضرورت واهمیت گروههای آموزش

                              به نام اوکه علم را به ما آموخت    

  

ضرورت واهمیت گروههای آموزش

   گروه های آموزشی مجامع علمی آموزشی وپرورشی هستند که در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی وپرورشی فعالیت می کند این نهاد وجایگاه بروز استعدادها وخلاقیت  افراد علاقه مند است با همفکری مربیان ومعلمان ومدیران از بدو تشکیل تا کنون توانسته اند نگرشهای مطلوبی را در برنامه مدیران دفاتر حوضه ستا دی ووزارت آموزش وپرورش در زمینه تجدید نظر در کتا بهای درسی و تا لیف کتب جدید شیوه های ارزشیابی ونو آوری ونو اندیشی دوره های آموزشی ضمن خد مت وبرنامه ریزی درسی ایجاد کند .

واقعیتهای زیر از جمله دلایل تشکیل وپایداری  این نهاد پویا است .

1- مربیان : معلمان ومدیران در سرنوشت فرهنگی اقتصا دی  اجتماعی وسیاسی کشور نقش موثرومهمی را اجرا می کنند وجلب مشا رکت داوطلبانه وفعال آنان در تعمیم سازی و تصمیم گیری واجرای برنامه های آموزشی وپرورشی از عوامل عمده توسعه نیروی انسانی است .   

2-لازمه پویایی یک نظام آموزشی وجود ارتباط وتعامل میان بخش های مختلف آن است .وگروههای آموزشی به عنوان حلقه اتصال میان برنامه ریزان ومربیان ومعلمان می باشد همواره کوشیده اند مشارکت آنانرا فراهم سازند .

3- عصری که علم وتکنولوژی در زمانی کوتاه دانش وشیوه فعالیت وابزا رکار وابعاد دیگر مشاغل آموزشی را متحول می سازد معلمان باید همگام با این تحولات از نظر دانش نگرش ومهارتها ی ذهنی و علمی وعملی حالتی متحول داشته باشند تا بتوانند به مسئولیت های شغلی خویش پاسخی متناسب بدهند .

 موانع وعلل ومحدودیت های عدم شرکت معلمان در جلسات گروه های آموزشی

1-عدم تبعین جایگاه گروه های آموزشی  برای معلمان

2- عدم اعتقاد وباور به کار در گروه های آموزشی  خصوصا از سوی دبیران با سابقه

3- نداشتن سیستم جامع اطلاعاتی در گروه های آموزشی ( کتاب و فیلم و جزوات )

4- عدم برگزاری انتخابات به صورت سالم و بعضا انتخاب نیروهای کم تجربه وغیر ورزیده

5- کم توجهی وبی میلی بعضی از مدیران به شرکت معلمان در جلسات

6- داشتن دید وروحیه ما دی وتوجه به امتیاز ات مادی بیش از مسائل اساسی

7- تفکیک قائل نشدن بین نیروهای کار آمد وفعال با دیگران

8- استفاده نکردن از صاحب نظران در رشته های مختلف

9- شرکت نکردن مسئولین اداری در جلسات گروه ها

10 نداشتن قدرت وضمانت اجرایی تشکیلات گروه های آموزشی

11-هماهنگ نبودن ساعات کار دبیران با ساعات جلسات گروه های آموزشی

12- اهمیت ندادن به نظرات معلمان در جلسات گروه ها

13 – نبودن بار علمی در جلسات ومفید نبودن اکثر جلسات

14- ندادن پاداش مالی یا حق الزحمه حضوردر جلسات وامتیازات دیگر

15-احساس بی نیازی برخی از معلمان به شرکت در جلسات گروههای آموزشی

گردآوری :  فاطمه گل با دی   دبیر مطالعات اجتماعی  




:: موضوعات مرتبط: آموزشی-تربیتی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ضرورت واهمیت گروههای آموزش , گروه آموزشی مطالعات علوم اجتماعی شهرستان بروجرد ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : روزبهانی
تاریخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: