آ)بررسی فعالیتهای دبیر (با حضور دبیر )
منطقه : نام آموزشگاه : درس : پايه :
جنسيت : نام دبير : تاريخ بازديد:
رديف
|
شاخص ها
|
خيلي خوب
4
|
خوب
3
|
متوسط
2
|
ضعيف
1
|
1
|
كيفيت , چگونگي و نوع روش هاي تدريس در كلاس
|
|
|
|
|
2
|
هماهنگي ميزان تدريس, با جدول زمان بندي ( بودجه بندي )
|
|
|
|
|
3
|
بررسي تمرينات قبلي و مشخص نمودن نقاط قوت و ضعف آنها براي فراگيران و رفع اشكالات موجود
|
|
|
|
|
4
|
ثبت نمرات ارزشيابي مستمر در دفاتر شاخص و ثبت فعاليت هاي انجام شده توسط معلم
|
|
|
|
|
5
|
فراهم نمودن زمينه مشاركت دانش آموزان در فرآيند ياددهي يادگيري (تدريس فعال )
|
|
|
|
|
6
|
ميزان استفاده بهينه از وسايل و رسانه هاي آموزشي در كلاس
|
|
|
|
|
7
|
نحوه برقراري ارتباط موثر با دانش آموزان در جريان تدريس
|
|
|
|
|
8
|
چگونگي فراهم نمودن زمينه مشاركت دانش آموزان در پاسخ گويي به سئوالات
|
|
|
|
|
9
|
تسلط معلم بر محتواي درس ‹‹ مفاهيم ُْْ}ًًًًًًٌٌٌٍٍَََََََََََََََََُُُُُُُِِِِْْ, روش هاي تدريس ,نحوه ارزشيابي ››
|
|
|
|
|
10
|
بكارگيري روش هاي خلاق در تدريس مانند روش كاوشگري , حل مسئله و .........
|
|
|
|
|
11
|
خلاقيت و نوآوري معلم در زمينه پرسش هاي مستمر
|
|
|
|
|
12
|
تجزيه و تحليل نتايج امتحانات به عمل آمده توسط معلم ودانش آموز
|
|
|
|
|
13
|
ميزان استفاده از كتاب و تسلط به كاربرد مهارت هاي زبان فارسي
|
|
|
|
|
14
|
چگونگي انجام فعاليت هاي خارج از كلاس توسط دانش آموزان
|
|
|
|
|
15
|
چگونگي برقراري ارتباط معلم با اولياي دانش آموزان در جهت رفع مشكلات تربيتي و درسي آنها
|
|
|
|
|
|
جمع ستون
|
|
|
|
|
|
جمع كل
|
|
|
|
|
ب)بررسي فعاليتهاي دبير ( بدون حضور دبير مربوطه )
نام ونام خانوادگي دبير:......................................÷ مدرك و رشته تحصيلي.................... پايه ......... رشته تحصيلي.................. نام درس.................... شماره كلاس ....
|
|
رديف
|
ملاك هاي ارزشيابي
|
مقياس
|
توضيحات لازم
|
|
عالي
|
بسيار خوب
|
خوب
|
متوسط
|
ضعيف
|
بسيار ضعيف
|
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
0
|
|
1
|
توجه به انجام حضور و غياب دانش آموزان و نحوه ي ثبت آن
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
ميزان و نحوه ثبت ارزشيابي مستمر
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
نحوه ثبت ساير فعاليتهاي كلاسي
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
رعايت بودجه بندي كتاب
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
داشتن طرح درس
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جمع
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0